2. edycja praktyk pedagogicznych w Chongqing Dear Child Kindergarten w Chinach
2. edycja praktyk pedagogicznych w Chongqing Dear Child Kindergarten w Chinach
16.10.2017

W dniach od 16 października do 3 listopada 2017 r. odbyła się 2. edycja praktyk pedagogicznych w partnerskim przedszkolu Chongqing Dear Child Kindergarten w Chinach, która została zorganizowana w ramach porozumienia o współpracy zawartego w dniu 7 kwietnia 2016 r. pomiędzy Wyższą Szkołą Filologiczną we Wrocławiu a Przedszkolem Chongqing Dear Child Kindergarten. W drugiej edycji wzięła udział sześcioosobowa grupa studentek i słuchaczek naszej uczelni.

W dniu 16 października – w pierwszy poniedziałek trzytygodniowych praktyk odbyła się uroczysta ceremonia wciągnięcia flag Chin oraz Polski na maszt i odśpiewania hymnów obu państw.

Praktyki pedagogiczne organizowane we współpracy z Chongqing Dear Child Kindergarten mają na celu rozwijanie i doskonalenie umiejętności i kompetencji pedagogicznych i metodycznych oraz wzrost kompetencji interkulturowych i świadomości różnorodności kultur, promowanie postawy otwartości wobec kultur bardzo od siebie odległych – chińskiej i polskiej, czy – azjatyckich i europejskich. Uczestnicy praktyki poprzez obserwowanie i uczestniczenie w codziennym życiu przedszkolaków w Chinach, branie udziału w rozmaitych grach i zabawach organizowanych w Przedszkolu oraz samodzielne prowadzenie lekcji języka angielskiego dla dzieci w różnych grupach wiekowych, a także ucząc i bawiąc się z dziećmi nabywali i rozwijali nie tylko umiejętności pedagogiczne i dydaktyczne, ale także odkrywali kulturę, obyczaje i język chiński, nabywając i rozwijając swoje kompetencje interkulturowe, tak ważne w pracy nauczycieli języków obcych we współczesnym świecie, w tym w środowisku międzynarodowym.

  

Pod koniec pierwszego tygodnia pobytu praktykantki zorganizowały dla dzieci z grup B (w wieku od 3,5 do 4,5 lat) zabawy taneczne do takich dziecięcych przebojów jak „Veo veo”, „Chu Chu Ua”, „Macarena” czy „Jedzie pociąg z daleka”.

31 października z okazji Halloween praktykantki przeprowadziły specjalną lekcję języka angielskiego we wszystkich 11 grupach. Przebrane w halloweenowe stroje uczyły dzieci słówek i piosenek związanych z tym świętem i częstowały dzieci słodyczami zgodnie z popularnym zwyczajem „cukierek albo psikus” :)

Podczas trzytygodniowego pobytu w Chinach praktykantki miały też możliwość odwiedzić Sunshine Kindergarten 曙光幼儿园, przedszkola zaprzyjaźnionego z Chongqing Dear Child Kindergarten. Sunshine Kindergarten jest przedszkolem publicznym, które realizuje bardzo ciekawy program kształcenia, zgodnie z którym dzieci ponad połowę dnia spędzają na dworze ucząc się i bawiąc na świeżym powietrzu w specjalnie przygotowanych punktach tematycznych. Mogą majsterkować w warsztacie, dbać o zwierzęta, obserwować jak rosną warzywa, kupować i sprzedawać w małych sklepikach, a także biegać, skakać i bawić się właściwie bez ograniczeń.

3 listopada 2017 r. zakończyła się druga edycja praktyk pedagogicznych w Chongqing Dear Child Kindergarten!

Praktykom w Przedszkolu towarzyszył intensywny i rozbudowany program kulturowy i krajoznawczy. Studenci mieli okazję poznać i zwiedzić miasto Chongqing leżące w środkowych Chinach, zobaczyć rzeźby skalne w Dazu wpisane w 1999 roku na listę światowego dziedzictwa UNESCO, przejść się po szklanym moście w Wansheng Park oraz wziąć udział w lekcji Tai Chi. 

           
Chongqing Dazu Wansheng Tai Chi

 

Za zdjęcia dziękujemy: Patrycji, Kamili, Kasi, Oli, Oli i Magdzie.

HRBottom links ects ds
© 2017 Wyższa Szkoła Filologiczna
Ochrona danych osobowych