Praktyki pedagogiczne w Przedszkolu Chongqing Dear Child Kindergarten w Chinach
Praktyki pedagogiczne w Przedszkolu Chongqing Dear Child Kindergarten w Chinach
28.10.2016

W dniach od 10 do 28 października 2016 r. pięcioosobowa grupa studentów naszej uczelni brała udział w praktykach pedagogicznych w chińskim Przedszkolu Chongqing Dear Child Kindergarten. Pierwsza edycja trzytygodniowych praktyk zorganizowana została w ramach porozumienia o współpracy zawartego w dniu 7 kwietnia 2016 r. pomiędzy Wyższą Szkołą Filologiczną we Wrocławiu a Przedszkolem Chongqing Dear Child Kindergarten z inicjatywy pracownika Przedszkola i absolwenta WSF – Pana Tomasza Solaka. Przedszkole założone zostało w 2010 r. Obecnie uczęszcza do niego prawie 300 dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.

W trakcie praktyk pedagogicznych przez trzy tygodnie studenci obserwowali codzienne życie przedszkolaków w Chinach, brali udział w rozmaitych grach i zabawach organizowanych w Przedszkolu oraz samodzielnie prowadzili lekcje języka angielskiego dla dzieci w rónych grupach wiekowych. Wypełniając obowiązki opiekuńczo-wychowawcze, ucząc i bawiąc się z dziećmi nabywali i rozwijali nie tylko umiejętności pedagogiczne i dydaktyczne, ale także odkrywali kulturę, obyczaje i język chiński. Bliska współpraca z Koordynatorem Praktyk, opiekunami dzieci oraz nauczycielami języka angielskiego nie tylko pozwoliła na lepsze zrozumienie systemu edukacji przedszkolnej w Chinach, ale także dała naszym studentom możliwość ocenienia własnych umiejętności i kompetencji pedagogicznych.

Studenci mieli również okazję przeprowadzić zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu połączone z lekcją języka angielskiego w Chongqing Dear Child Forest Kindergarten położonym w malowniczym miejscu wśród pagórków i pól ryżowych. Chongqing Dear Child Forest Kindergarten jest placówką edukacyjną Przedszkola, której misją jest kształcenie w naturalnym środowisku, rozwijanie świadomości ekologicznej dzieci oraz rozbudzanie ich wyobraźni i chęci samodzielnego odkrywania świata.

W ostatnim tygodniu praktyk studenci odwiedzili dzieci z przedszkola Experimental Kindergarten of Southwest University prowadzonego przy Uniwersytecie Południowo-Zachodnim (Southwest University). Obserwacje, spotkania i rozmowy z pracownikami tego przedszkola to kolejny bardzo ważny element przygotowania pedagogicznego i dydaktycznego, który nasi studenci mogli zrealizować właśnie w Chinach.

Na zakończenie praktyk, z inicjatywy studentów zorganizowany został Dzień Kultury Polskiej. Nasi praktykanci tańczyli z dziećmi Poloneza, oglądali polską bajkę „Bolek i Lolek Odkrywają Polskę” i opowiadali o naszym kraju.

Praktykom w Przedszkolu towarzyszył intensywny i rozbudowany program kulturowy i krajoznawczy. Studenci mieli okazję poznać przede wszystkim miasto Chongqing leżące w środkowych Chinach, u zbiegu rzek Jangcy i Jialing. Będące jednym z czterech miast wydzielonych Chińskiej Republiki Ludowej, Chongqing obecnie liczy ponad 30 milionów mieszkańców. Słynie z ciekawego ukształtowania terenu, wysokich temperatur i bardzo ostrej kuchni…

  

Ponadto, w planie podróży znalazły się takie miejsca i atrakcje turystyczne jak Fengdu Ghost City, miasto Chengdu oraz rzeźby skalne w Dazu wpisane w 1999 roku na listę światowego dziedzictwa UNESCO. 

     
Chengdu Dazu Fengdu Ghost City

Dziękujemy za zdjęcia Pauli, Monice, Agnieszce, Jowicie, Maricnowi i Danny'emu
 

HRBottom links ects ds
© 2017 Wyższa Szkoła Filologiczna
Ochrona danych osobowych